.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت حمايت از تيم‌هاي ريشه‌دار مازني

حمايت از شموشك نوشهر ضرورت توسعه فوتبال مازندران است.

بدون شك فوتبال يكي از پرطرفدارترين رشته ورزشي در سراسر جهان است كه نگاه ميلياردها نفر را به خود معطوف مي‌دارد و همواره بر تعداد علاقمندان به آن نيز افزوده مي‌شود.
كشور پهناور ايران يكي از فوتبال خيزترين كشورهاي دنياست و همچنين تماشاگران و مشتاقان به فوتبال در كشور ما زبانزد جهانيان بوده و همواره فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) فوتبال ايران و تماشاگرانش را مورد ستايش قرار داده است.
استعدادهاي ناب فوتبال ايران هر كجا كه زمينه‌اي براي بروز استعداد توانايي‌هاي فوتبالي آنها وجود داشته باشد خيلي زود خود را نشان داده و پديده‌هايي چون خدادادها،علي دايي‌ها، كريم باقري‌هاو... رشد پيدا كرده و براي فوتبال ايران افتخارآفريني كرده كه تحسين و احترام خاص جهانيان را نسبت به فوتبال ايران در پي داشته است.
چند سالي است كه در شهرهاي بزرگ و كوچك باشگاه‌هاي متعددي در سطوح مختلف سني و در دسته‌هاي مختلف كشوري حضوري فعال داشته و به فرصتي استثنايي براي بروز و كشف استعدادهاي ناب جوانان علاقمند به فوتبال تبديل شده است و از اين رهگذر فوتبال ايران از نظر بازيكن به غناي قابل توجهي رسيده است تا به آنجا كه فوتبال باشگاهي اروپا همواره چشم به فوتباليست‌ها و هنر ناب فوتبال ايراني داشته تا آنها را جذب باشگاه‌هاي خود كند و از استعدادهاي ناب فوتبال لذت ببرند.
در اين بين استان مازندران نيز يكي از فوتبال‌خيزترين استان‌هاي كشور است كه فوتباليست‌هاي بزرگي را نيز به دنياي پر طرفدار فوتبال معرفي كرده است.
ظهور و حضور و فعاليت باشگاه‌هاي فوتبال در شهرهاي مختلف مازندران فرصت مغتنمي براي جوانان و كشف استعدادهاي ناب فوتبال مازندران است كه از جمله آن باشگاه پرآوازه، پرطرفدار و ريشه‌دار شموشك نوشهر بوده كه زنده ياد مسعود درويش بيش از يك دهه آن را فعال و پر رونق نگاه داشته و اين چنين تيم فوتبال شموشك نوشهر به يكي از قدرت‌هاي فوتبال ايران تبديل شده است به طوريكه تيم‌هاي بزرگ پايتخت همواره از رويارويي با تيم فوتبال شموشك نوشهر دچار استرس مي‌شدند.
ولي پس از درگذشت درويش مالك فقيد باشگاه شموشك نوشهر، تيم فوتبال شموشك دچار بحران و تلاطم شده و روزها و ماه‌هاي بسيار سختي را به خود ديده و با آن دست و پنجه نرم كرده است اما همواره به حيات فوتبالي خود ادامه داده و با حمايت‌هاي مسئولان و تلاش و پشتكار اعضا، كادر فني و بازيكنان در طول يك‌ سال گذشته تا آخرين نفس در رقابت‌هاي فوتبال دسته اول كشور صف‌آرايي كرده و حتي تيم‌هاي متمولي نظير فولاد نوين سپاهان را با شكست مواجه ساخت اما در نهايت سنگيني مشكلات مالي بر پيكره شموشك نوشهر غلبه كرد و اين تيم در عين شايستگي‌هايش براي بقا در ليگ دسته اول كشور در آخرين ثانيه‌هاي بازي پاياني‌اش در ليگ دسته اول فوتبال كشور به ليگ دسته دوم كشور سقوط كرد و اين بر نگراني‌هاي فوتبال دوستان و هواداران شموشك نوشهر بيش از پيش افزود چراكه نگران سرنوشت شموشك نوشهر بودند كه سال‌ها در سرما و گرما در كنار شموشك نوشهر با پيروزي‌هايش شاد و با باخت‌هايش غمگين مي‌شدند.
ديري نپاييد كه شموشك نوشهر از سوي شركت نيلوپوشان تهران خريداري شد و بار ديگر اميدها در دل زنده شد و شموشك نوشهر همچنان در نوشهر و در بين هوادارانش به حيات فوتبالي خود ادامه خواهد داد.
تيم فوتبال شموشك نوشهر با وجود سختي‌هاي فراواني كه فصل قبل به خود ديده بود اما اين بار باز هم محكم و استوار قدم به ميدان گذاشت تا قدرت هميشگي‌اش را بازيافته و به سطح اول فوتبال كشور بازگردد و اين مهم براي شموشك نوشهر به طور حتم دست‌يافتني خواهد بود.
به گزارش فارس، اكنون آنچه كه شموشك نوشهر بدان نياز دارد حمايت‌هاي هميشگي و بيش از پيش هواداران و اهالي فوتبال در مازندران است چراكه حمايت از تيم فوتبال شموشك نوشهر حمايت از فوتبال مازندران است و بايد دانست كه تيم فوتبال شموشك نوشهر بازيكنان بزرگي را در خود پرورش داده و به فوتبال ايران تقديم كرده است.
رحمان احمدي (پرسپوليس تهران )، محسن بنگر (سپاهان اصفهان )، محمدرضا خلعتبري ( ذوب آهن اصفهان )، كيانوش رحمتي ( استقلال تهران ) و بسياري ديگر از بازيكنان بزرگ كشور در تيم فوتبال شموشك نوشهر رشد و پرورش يافته و همچنان در سطح اول فوتبال ايران و حتي آسيا هنرنمايي مي‌كنند.
بنابراين تيم فوتبال شموشك نوشهر پس از پشت سر گذاشتن ناهمواري‌ها و سختي‌هاي فصل قبل اكنون همچنان زنده و شاداب در فوتبال كشور به سوي افق‌هاي روشن خود حركت مي‌كند و اين يعني شموشك نوشهر زنده است.
بايد از همه پيكره شموشك نوشهر حمايت كرد و بايد دانست كه عوامل و كادر فني جديد نياز به زمان و حمايت‌هاي همه‌جانبه دارند تا با انرژي مضاعف به موفقيت‌هايش دست يافته و به ليگ دسته اول كشور و سپس به ليگ برتر صعود كند.
در حال حاضر هرگونه انتقاد از شموشك نوشهر به هيچ وجه گزينه مناسبي نيست و نمي‌تواند به شموشك نوشهر كمك كند بلكه بايد در كنار شموشك بود و تحت هر شرايطي آن را حمايت كرده و با شموشك نوشهر زندگي كرد.
يكي از نكات جالب توجه درباره تيم فوتبال پرافتخار شموشك نوشهر اينكه با وجود عدم حضور در ليگ برتر نامش همواره بر سر زبان‌هاست و بارها در برنامه پرمخاطب و جذاب 90 يا نام شموشك نوشهر به ميان آمده و يا صحنه‌هايي از بازي شموشك نوشهر برابر حريفان به دلايل گوناگون به نمايش گذاشته شد كه در آخرين مورد آن مربوط به حضور مسعود شجاعي بازيكن ملي پوش عضو تيم فوتبال اوساسوناي اسپانيا در برنامه 90 بود كه در آن به بخشي از خاطرات فوتبالي مسعود شجاعي اشاره شد و صحنه‌هاي بازي شموشك نوشهر و سايپاي تهران ( البرز ) در ورزشگاه نوشهر به تصوير كشيده شد.
چند صباحي كه بحث انتقال تيم‌هاي فوتبال پايتخت به استان‌ها و شهرستان‌هاي كشور ديگر مطرح است و برخي استا‌ن‌هاي فاقد تيم فوتبال تمامي تلاش مادي و معنوي خود را براي انتقال يا خريد تيم فوتبال به شهر و ديار خود به كار مي‌گيرند تا از موهبت داشتن تيم فوتبال برخوردار باشند بنابراين حال كه در شهر و ديار خودمان تيم فوتبال قدرتمند و محبوبي چون شموشك نوشهر را داريم بايد به وجودش همچون هميشه افتخار و از آن همه جانبه حمايت كنيم.
تيم فوتبال شموشك نوشهر در هر شرايطي همواره بازيكنان بسيار خوبي را در خود پرورش داده كه به تيم‌هاي مطرح فوتبال كشور رفته و به مهره‌هاي تاثير‌گذار و سرنوشت‌ساز براي تيم‌هاي خود مبدل شدند.
بنابراين بايد به هوادار بودن تيم فوتبال شموشك نوشهر افتخار كرد و به جاي برخي انتقادات غيرمنطقي كه گاهي از گوشه و‌كنار بر اين تيم وارد مي‌شود از شموشك نوشهر حمايت كرد.

يادداشت:محمدحسين ملايي كندلوسي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.